Trening Umiejętności Społecznych

Liczba odwiedzających: 290

Trening Umiejętności Społecznych
 
Naukowcy zgodnie twierdzą, że prawidłowe kształtowanie umiejętności społeczno-emocjonalnych już od najmłodszych lat zapewnia dzieciom lepsze wyniki w nauce, a później sukcesy w życiu zawodowym. Dlaczego edukacja w tym obszarze jest tak ważna? Ponieważ dzięki niej stajemy się osobami, które rozumieją swoje emocje, potrafią wyznaczać sobie pozytywne cele i osiągać je, odczuwają empatię, nawiązują i utrzymują dobre relacje, a także podejmują odpowiedzialne decyzje.


Od chwili narodzenia człowiek żyje wśród ludzi, uczy się od nich zachowań, jest od nich zależny, ulega pewnym wpływom i modelowaniu, przygotowuje się do życia w społeczności. W przedszkolu dzieci zaczynają budować relacje i uczą się wartości, np. szacunku do siebie i drugiego człowieka, otwartości na innych, empatii czy współpracy. Aby dzieci kierowały się w swoich działaniach odpowiednimi wartościami, muszą wiedzieć, dlaczego są one ważne. W tej kwestii trzeba być konsekwentnym i działać spójnie. Jeżeli np. mówimy, że uważne słuchanie kogoś jest oznaką szacunku, to i my również konsekwentnie to róbmy. Uczyć dobrych praktyk można np. za pomocą codziennych spotkań z dziećmi, podczas których będą one dzielić się doświadczeniami, rozwiązywać problemy, wymieniać się pomysłami. Dzięki temu wszyscy członkowie grupy będą czuć się w równym stopniu doceniani i słuchani. Innym sposobem rozwijania umiejętności społecznych jest uczenie konkretnych zachowań. W naszych małych grupach będziemy się spotykać, aby nauczyć się odpowiedzialności za innych, współdziałania, szacunku, akceptacji... Będziemy tworzyć gry, grać zgodnie, rozmawiać o emocjach, nazywać je... 

126020317_803606987088386_4524425002574461367_n.jpg (35 KB)  126155141_803607047088380_8732768678118741316_n.jpg (41 KB)  142797884_847017949413956_6021766194933102574_n.jpg (37 KB)

143422027_846996156082802_5811642410540508963_n.jpg (38 KB)                143950840_846996189416132_1132377841976063404_n.jpg (39 KB)