Edukacja przez ruch
System „Edukacja przez ruch” Doroty Dziamskiej przeznaczony jest dla dzieci uczęszczających do przedszkola i młodszych klas szkoły podstawowej. Realizuje on założenia integracji sensorycznej, wspomaga procesy uczenia się, tym samym zapamiętywania. Aby człowiek mógł się prawidłowo rozwijać, to proces uczenia się powinien angażować wszystkie zmysły. Niezbędny staje się ruch, poprzez który możliwa jest prawidłowa praca zmysłów.
Celem ćwiczenia edukacji przez ruch jest aktywizowanie struktury pamięci długotrwałej, a konkretnie jej trzech struktur:
a) Pamięci proceduralnej (dziecko rusza się w każdym ćwiczeniu),
b) Pamięci zdarzenia, epizodycznej (przeżycia emocjonalne danego ćwiczenia – dźwięki, muzyka, rytm),
c) Wiedzy (efekt ćwiczenia, np. praca plastyczna staje się punktem wyjścia do realizacji innych treści).
Nasze maluchy miały okazję po raz pierwszy rysować przy sztalugach do muzyki. Rysowały pionowe kreski a następnie wykonały parasolki techniką składania papieru- origami i naklejały na swoją kartkę. Zajęcia bardzo podobały się dzieciom. Na tablicy można podziwiać dzieła małych twórców.
Celem ćwiczenia edukacji przez ruch jest aktywizowanie struktury pamięci długotrwałej, a konkretnie jej trzech struktur:
a) Pamięci proceduralnej (dziecko rusza się w każdym ćwiczeniu),
b) Pamięci zdarzenia, epizodycznej (przeżycia emocjonalne danego ćwiczenia – dźwięki, muzyka, rytm),
c) Wiedzy (efekt ćwiczenia, np. praca plastyczna staje się punktem wyjścia do realizacji innych treści).