Innowacja pedagogiczna: "Kocha. lubi, szanuje...Bajkowa podróż do Krainy Wartości"

Liczba odwiedzających: 363

"Kocha, lubi, szanuje...Bajkowa podróż do Krainy Wartości"

IMG_20200511_152559.jpg (1.44 MB)

                      Innowacja pedagpgiczma realizowana w ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego "Magiczna moc bajek",  czyli bajkowaa podróż do krainy wartości i dziecięcej wyobraźni.

Zagadnienia związane z czytaniem bajek powinny w pełni zapoznać dzieci z systemem wartości. Przyczyni się to do ukształtowania szacunku wobec potrzeb i wartości własnych.  Treści projektu „Kocha, lubi , szanuje…” , metody ich przyswajania przez dzieci oparłyśmy na teorii L.Wygotskiego.  Od strefy najbliższego otoczenia do obszerniejszej wiedzy. Zadania stawiane przed dziećmi są na miarę ich potrzeb i możliwości rozwojowych, stanowią jednak pewien rodzaj wyzwania i wysiłku, aby miało chęć się z nimi zmierzyć.  Dzięki temu dziecko cały czas się rozwija oraz ma poczucie sukcesu, co bardzo pozytywnie wpływa na poczucie jego własnej wartości. Uatrakcyjnianie zajęć prostą w przekazie metodą Teatru Ilustracji Kamishibai czy Teatru Cieni, tak dalece inną od współczesnych  pokazów multimedialnych czy zabaw interaktywnych, choć i tych nie zabraknie, służyć ma  rozbudzaniu wyobraźni  i doskonale wpływa na percepcję wzrokowo-słuchową.

Należy tak organizować pracę dzieci, aby zachęcić je do aktywności poznawczych. Jest to możliwe dzięki stosowaniu metod aktywizujących, dzięki którym nie tylko zaspokajamy ciekawość, ale także wpływamy na ogólny kierunek zmian związanych z przekształceniem rzeczywistości.

 Podjęcie tematów „bajkowych” ma dostarczyć interesujących, pożytecznych treści, umiejętności społeczno-emocjonalnych oraz pięknych przeżyć.  Założeniem naszego projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z  niepełnosprawnościami. To zadanie wspaniale wpisuje się w ideę naszego przedszkola. Podkreślić należy, że realizacja zadań edukacji do wartości  w przedszkolu ma przede wszystkim charakter wychowawczy i służy kształtowaniu postawy szacunku, tolerancji oraz wielu innych, co niewątpliwie będzie miało wymierny efekt w bliskiej przyszłości. Naszym zadaniem jest  kształtowanie świadomego Człowieka.

Nikt nie rodzi się po raz drugi przedszkolakiem.

To, czego nie zrobimy dla dzieci, dla wychowania przedszkolnego, nie zrobimy już nigdy ...

 Stymulowanie rozwoju dziecka jest łatwiejsze od liczenia późniejszych wad...

doc. dr Maria Kielar

 

Realizowana przez grupy: Tęczową i Żółtą