Grudzień w Grupie Żółtej
Liczba odwiedzających:
17
W grudniowej, świątecznej atmosferze dzieci miały okazję obejrzeć teatrzyk o Świętym Mikołaju. Barwne postacie, ciekawa fabuła oraz wesoła muzyka wzbudziły duże zainteresowanie wśród przedszkolaków. Po przedstawieniu dzieci spotkały się z Mikołajem, który przygotował dla nich miłe niespodzianki. Był to dzień pełen uśmiechów, radości, pozytywnych emocji oraz niezapomnianych wrażeń.
Zajęcia grafomotoryczne
Podczas zajęć grafomotorycznych dzieci ćwiczyły sprawność rąk i palców, rysując po śladzie, kreśląc linie i wykonując proste prace plastyczne. Aktywności wspierały rozwój motoryki małej oraz przygotowywały dzieci do dalszej nauki pisania.
Zajęcia sensoplastyczne – zabawy z masą
Dzieci uczestniczyły w zajęciach sensoplastycznych, podczas których samodzielnie tworzyły ciastolinę z budyniu. Zabawy masą dostarczały wielu bodźców sensorycznych – dzieci ugniatały, wałkowały i formowały masę, doświadczając różnorodnych faktur oraz przyjemnych doznań zapachowych, pobudzających zmysły.
Pisanie listu do św. Mikołaja
Dzieci wspólnie z nauczycielem tworzyły list do św. Mikołaja. Opowiadały o swoich marzeniach, ćwiczyły wypowiadanie się oraz utrwalały zwyczaje i tradycje związane ze świętami.
Kartki dla rodziców
Przedszkolaki wykonały własnoręcznie kartki dla rodziców, wkładając w nie dużo radości i zaangażowania. Następnie dzieci wspólnie wysłały kartki pocztą, poznając drogę listu oraz pracę listonosza.
Wycieczka na pocztę
Podczas wycieczki na pocztę dzieci miały okazję zobaczyć, jak wygląda placówka pocztowa oraz dowiedzieć się, w jaki sposób wysyłane są listy i kartki. Wyjście było ciekawym doświadczeniem społecznym i edukacyjnym.
Tworzenie kartek świątecznych dla seniorów
Dzieci przygotowały kartki świąteczne dla seniorów, ucząc się empatii, życzliwości i wrażliwości na potrzeby innych. Działanie to miało na celu kształtowanie postaw prospołecznych już od najmłodszych lat.
Zajęcia z panią Ulą – logopedką
Podczas zajęć z panią Ulą dzieci uczestniczyły w zabawach logopedycznych wspierających rozwój mowy. Ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne i słuchowe były prowadzone w formie zabawy, dostosowanej do wieku i możliwości dzieci.